Vil øke næringstilskudd

I forslag til alternativt statsbudsjett legger Arbeiderpartiet (Ap) fram et forslag om å gi 11 millioner kroner mer til regional utvikling i Oppland. – Det bør partiene som nå skal forhandle med regjeringa om budsjettet merke seg, sier stortingsrepresentant og leder i Oppland Arbeiderparti, Tore Hagebakken, til Oppland Arbeiderblad. Hagebakken beklager de hyppige kuttene regjeringa gjør i fylkeskommunenes muligheter til å gi distrikter og kommuner drahjelp for økt verdiskaping. (Les egen sak på foregående side). – Innlandet har fantastiske muligheter, men vi trenger ei regjering som er villig til å satse mer på framtidas arbeidsplasser, for eksempel innen bioøkonomi og skog, sier Hagebakken i intervjuet med Oppland Arbeiderblad. Hagebakken påpeker at Ap mener det er viktig å skape og opprettholde arbeidsplasser over hele landet, og at regionale utviklingsmidler bidrar til dette. – Regjeringa evner ikke å ta hele landet i bruk, sier Tore Hagebakken

tore hagebakken_1479894619_22254