Årsmøte i Sør-Aurdal Arbeiderparti

Torsdag 26. januar avholdt Sør-Aurdal Arbeiderparti sitt årsmøte på Begnadalen skole. Det var godt oppmøte med 39 medlemmer til stede. I tillegg fikk årsmøte besøk av Tore Hagebakken som er leder for Oppland Arbeiderparti og Storingsrepresentant for Oppland. Tore holdet et godt innlegg og håpet at alle kommunepartier nå står på i valgkampen for å vinne høsten Stortingsvalg.

I tillegg til ordinære årsmøtesaker behandlet årsmøte flere innkomne forslag bl annet i fra ungdomspartiet AUF Valdres og 5 forslag med saker som skal fremmes til Landsmøtet i Arbeiderpartiet. En sak som ble viet stor oppmerksomhet var forslag til endring av partiets organisasjons oppbygging. Partistyret har jobbet med denne saken over tid og fremmet derfor forslag om at kommunepartiet ikke skulle ha eget partilag. Dette ble nedstemt på årsmøte, men det ble enighet om å etablere kjøreregler mellom kommunepartiet og arbeiderlaget fram til neste årsmøte. Evaluering av denne prøveperioden vil bli tatt i god tid før neste årsmøte og saken vil bli realitetsbehandlet på årsmøtet i 2018. Forøvrig ble det gjenvalg på styret som for 2017 (i valgåret ) består av: Leder: Bente Lindahl Nestleder/sekretær: Reidar Schlytter Kasserer: Inger Lise Damslora Kvinnekontakt: Trine Adde Hansebakken Studoieleder: Per Reidar Kolsrud Styremedlem: Marianne Sand Hansen « HAL Tone Liss Birkelund Gruppeleder: Magne Damslora AUF Valdres: Ole Kristian Kamben
årsmøte 6
årsmøte 2017 tore hagebakken