1. mai

GOD 1. mai

Kjære medlemmer i Sør-Aurdal Arbeiderparti !

GOD 1- MAI

mai er en dag mange av oss ser fram til hvert eneste år.  Sør-Aurdal Arbeiderparti har vanligvis arrangement hvert år med rundgang i de forskjellige bygder. I år skulle det ha vært feiring i Hedalen, med Hedalen arbeiderlag som arrangør.  men i disse koronatider får vi ikke feiret på vanlig måte, og dette er trist.

Dette å kunne markere dagen med møte i kirken, gå i tog med musikkorpset og flagg og faner, høre appeller, taler og ha sosialt samvær på denne dagen står strekt i vår bevegelse.

Vårt budskap 1. mai er det samme som det er på årets øvrige 364 dager. Sterkt fellesskap er en sentral verdi – alltid, særlig for de som trenger det aller mest. Solidaritet går aldri av moten, for husk at prosjektet vårt er det samme som har vært i over 130 år. En rettferdig verden der menneskene er frie, likestilte og har innflytelse på sine liv.

Arbeiderbevegelsens prosjekt er grunnleggende sett et frihetsprosjekt. Frihet for fattigdom. Frihet for undertrykkelse.

Håper at alle heiser flagget 1. mai for å markere dagen, og eventuelt følger med på 1. mai –arrangement på nettet.

Ønsker dere alle en riktig god 1. mai.

Reidar Schlytter

Leder Sør-Aurdal Arbeiderparti